Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rusza przetarg na budowę obwodnicy Sidziny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

GR

Data publikacji:
26-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rusza przetarg na budowę obwodnicy Sidziny
fot. GDDKiA
GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Sidziny w ciągu DK46 o długości 8,5 km. Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego i wykonawczego, a po otrzymaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - wybudowanie obwodnicy z infrastrukturą towarzyszącą.

Na etapie prac nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym biuro projektowe szczegółowo przeanalizowało cztery warianty nowego przebiegu drogi. Ostatecznie we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej zarekomendowany został wariant nr 2.

Wydanie DŚU przez wójta gminy Skoroszyce pozwoliło na kontynuację prac projektowych. Obejmowały one sfinalizowanie koncepcji programowej oraz uwzględnienie jej postanowień w dokumentach przetargowych. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w 2027 r., po opracowaniu dokumentacji projektowej oraz uzyskaniu decyzji ZRID.

- Obwodnica będzie zlokalizowana na terenie gmin Skoroszyce, Łambinowice i Niemodlin, a dzięki nowej przeprawie przez Nysę Kłodzką połączy odcinki istniejącej DK46 po północnej stronie Malerzowic Wielkich. Trasa obwodnicy (droga klasy GP, czyli główna ruchu przyspieszonego) będzie przebiegać po północno-zachodniej stronie Sidziny. Jej początkowy fragment będzie zlokalizowany przed miejscowością Sidzina, a na końcowym odcinku trasa włączy się do istniejącego przebiegu DK46 przed miejscowością Grabin poprzez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną - informuje GDDKiA.

W ramach zadania, poza budową dwóch skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, zaplanowana została budowa czterech mostów (w tym kilkusetmetrowej przeprawy przez Nysę Kłodzką), jednego przejścia dla zwierząt średnich oraz trzech przepustów pełniących funkcję przejścia dla zwierząt małych.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sidziny jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w tej miejscowości oraz w sąsiednich Malerzowicach Wielkich. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2024

Zobacz również:

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5